Min styrelsekollega Erik Söderholm är inte bitter (se inlägg från den 29 augusti 2017) och det tycker jag är starkt jobbat. Själv blir jag lite bitter emellanåt måste jag medge. Det är inte alltid lätt att hålla lågan brinnande när det gäller delaktigheten i ett förbättringsarbete när den förväntade responsen uteblir …

För en tid sedan bad jag om öppen hjälp gällande tidseffektivisering och fick via loggen mycket bra hjälp, vilket i sin tur gav mig en bättre dag på jobbet. Därför gör jag samma sak nu. Vad gör ni för att hålla delaktigheten vid liv? Hur får ni era kollegor att arbeta med och sprida förbättringar? Vad gör ni för att sprida förbättringar mellan olika parter i en process, som exempelvis mellan leverantör och brukare?

Tacksam för all input! Eftersom detta är mitt sista logginlägg före jul så passar jag samtidigt på att, trots att det är ett par veckor kvar, önska er alla en riktigt God Jul och ett Gott Nytt 2018!